Sinds ik een maand geleden de publiciteit via LinkedIn en Facebook heb opgezocht, krijg ik veel positieve reacties, ideeën en tips. Enorm leuk, ik krijg er inspiratie van én ik word er blij en enthousiast van. De bestelde visitekaartjes zijn binnen en deze kan ik fijn gaan uitdelen. 

Ik zie steeds meer leuke quotes en foto’s op Facebook en het internet die voor mij als inspiratie bron werken (zoals de foto bij deze blog, gebruikt van de Facebook pagina van Lean In. “LeanIn.Org is the nonprofit organization founded by Facebook COO Sheryl Sandberg to empower all women to achieve their ambitions”.

Tips

Tijdens een diner van Bites & Business maakten we gebruik van de enveloppenmethode. Elke deelnemer schrijft aan het begin van de avond een vraag op haar envelop. De enveloppen gaan vervolgens, tijdens het diner, van hand tot hand. Iedereen leest de vragen. Hebben de deelnemers een antwoord, tip of suggestie voor de vragensteller, dan worden die op een briefje geschreven en in de enveloppe gestopt. Zo heb je aan het einde van de avond tips gegeven én gekregen, zonder dat het veel tijd kostte.

Mijn vraag was; wat trekt jou aan in een boek? En meteen weer wat geleerd, volgende keer ook vragen of iemand graag leest, en zo ja, welk genre en wat diegene dan aanspreekt in dat genre. Enkele van de tips die ik kreeg; Goede en grappige beschrijving van de personages, reisverhalen, een verhaal dat je in 1x uit leest, romantisch, avontuur, dikke pil, als metafoor voor het werkelijke leven, herkenbare situaties, meeslepend, herkenbare plaatsen, boeien, positieve taal en ontspanning. Nou, dat zijn zeker bruikbare tips en komen goed overeen met hoe ik mijn boek zie. Leuk om die bevestiging te krijgen!

Bloggen

Het schrijven van deze blogs helpen mij om mijn gedachten op een rijtje te zetten, deze fase als de aanloop te zien. Te bekijken of mijn schrijfstijl mensen aanspreekt.

Hartelijke groet,

Ilse (2015-5)