Begin maart 2016 werd ik door Bente van Get The Laugh Flow benaderd om samen te solliciteren naar de vacature van ZTalksMagazine: reisverslaggever voor een week op Kreta. Ook al kenden we elkaar niet echt goed, het gevoel zat goed en ik voelde me vereerd door haar benadering. We zagen ons daar helemaal naar toe gaan en de koffers waren bij wijze van spreken al ingepakt. De sollicitatie was binnen een paar dagen opgesteld en ingestuurd. Wie niet waagt, wie niet wint!

Na een maand van hele actieve reclame op Social Media kwam het verlossende telefoontje dat we op sollicitatiegesprek mochten komen. Met nog een koppel waren we uit maar liefst 330 (!) aanmeldingen gekozen. We gingen ons voorbereiden op het gesprek en keken er naar uit, de spanning steeg per dag.

Het gesprek vond plaats op 1 april (geen grapje) en we werden ontvangen in een vakantie-achtige setting, compleet met strandstoelen, Hawaï slingers en cocktails. Het gesprek verliep vlot en we kregen er zo mogelijk NOG meer zin in!

50% Kans

Maar helaas… De reis ging nét aan onze neuzen voorbij, de verschillen waren miniem zo begrepen wij. Maar ja, niet winnen = niet winnen en de 50% kans werd gereduceerd naar 0%. Gelukkig stonden we op het moment van het telefoontje op een borrel waar iedereen met ons mee leefde. Snel zetten we de knop om en dronken evengoed een glaasje bubbels, een *plop* moment om te vieren dat we zo ver waren gekomen.

De volgende dag was ik aangenaam verrast toen ik een telefoontje van de organisatie kreeg. Nee, helaas niet om te melden dat wij alsnog de winnaars waren, maar om onze strijd te belonen. Beiden kregen we gratis advertentieruimte in de volgende editie van het magazine aangeboden. Aangezien ik een gegeven paard niet in de spreekwoordelijke mond kijk, nam ik het aanbod van harte aan. 🙂

Het goede doel

En dan, wat ga je dan in een advertentie zetten? Omdat ik als beginnend boekenschrijfster nog geen boek gepubliceerd heb, dan wel niet binnenkort iets zal publiceren, was voor mij de keuze snel gemaakt. Ik besloot om de advertentieruimte aan een goed doel te gunnen.

Over het goede doel hoefde ik niet lang na te denken, ik gun Stichting Babyspullen van harte elke extra vorm van aandacht en reclame.

Stichting Babyspullen verzamelt landelijk gebruikte en nieuwe babyspullen en maakt daar babystartpakketten van. Deze pakketten verstrekken zij via diverse instanties gratis aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. Waarom zij dat doen? Omdat in Nederland 1 op de 9 kinderen opgroeit in armoede. In grote steden is dat zelfs 1 op de 4 kinderen… Zij vinden dat elk kind recht heeft op een goede start!

Kortom, ik weet dat ik goed ben in het inzetten van Social Media, dat ik ver kan komen en dat ik een sportieve verliezer kan zijn die uit een nadeel een voordeel kan halen.

Hartelijke groet,

Ilse (2016-5)